Palaan ajassa hiukan taaksepäin, tapahtumiin, jotka elin ennen kuin tapasin edellä kuvatun miehen ja aloitin seurustelusuhteen hänen kanssaan. Joskus helmi-maaliskuulla suhailin deittipoluilla ahkerasti. Tiesin, että irokeesitukka ei koskaan tulisi olemaan loppuelämäni ilo ja valo. Hänen oleillessaan ulkomailla monta viikkoa minä tein tuttavuutta muiden deittisivuston miesten kanssa.

Kerran taas pöllähdin profiiliin, jonka laatija ja omistaja vaikutti tekstin perusteella todella fiksulta mieheltä. Ainoa huono puoli asiassa oli, että mies asui kaukana. Kaukosuhde tästä tulisi, jos jotakin olisi tullakseen. En varmasti muista, kumpi meistä otti yhteyttä, mutta sellainen mielikuva minulla on, että se olisin ollut minä.

Tämäkin mies oli minua muutaman vuoden nuorempi ja eronnut. Lisäksi hänellä oli vakava fyysinen sairaus. Se minua aluksi hieman epäilytti, sillä jos vaikka rakastuisimme, olisinko valmis sitomaan itseni sairaaseen mieheen. Toisen kautta ajatellen rakkaus, mikäli se välillemme syttyisi, poistaisi melko varmasti tieltä kaikenlaiset esteet. Niinpä jätin sivuseikaksi fyysiset rajoitukset ja päätin rohkeasti tutustua mieheen, kun siihen tarjoutui mahdollisuus.

Minulla sattui olemaan talviloma, ja mies ehdotti, että voisin autollani ajaa hurauttaa häntä tervehtimään. Joissakin asioissa olen varsinainen yllytyshullu eikä minua monta kertaa tarvinnut pyydellä, kun jo huomasin olevani matkalla monen sadan kilometrin pääähän kohti miehen asuinpaikkaa. Pikku matka toi mukavaa vaihtelua lomapäiviini, jotka muuten jouduin viettämään kotioloissa. Olin mennyt mukaan teatterihommiin, ja lähestyvä ensi-ilta vaati viettämään loman kotimaassa. Ilman teatteria olisin varmasti suunnannut katseeni ulkomaita kohden.

Keli oli talvinen, kun miehen ohjeita noudattaen ajelin määränpäätä kohden. Välillä mies lähetti tekstiviestejä kysellen, missä olin tulossa. Samalla hän tarkensi ohjeita. Osasin kuin osasinkin perille. Ajoin ison maalaistalon pihapiiriin. Lunta oli niillä seuduilla aivan mahdottomasti, ja pakkanen paukkui kireänä. Pihaan tullessani oli mies juuri tulossa rantasaunalta. Hän oli lämmittänyt sen ja luvannut minulle vielä, että pääsisin pulahtamaan avantoonkin. Enhän minä sellaisia houkutuksia voinut vastustaa, ja tässäpä nyt olin taas aivan uusissa maisemissa vieraan miehen kotona.