Nymmää yritin heti aamusta istua vähä parvekkeella samalla ku ryystin aamukahavia ja pistelin puuroa poskeeni. Vaikutti nimittäin pikkusen siltä, että siellä olis jonkin sortin tuulen henkonen löyhähelly. Mutta kattia kans siellä mitään tuullu! Pakko sieltä oli pois vääntäytyä heti, ku kahavimukin ja puurolautasen pohojat alako paistaa. Ny siellä on jo taas palijo kuumempi ku täällä sisällä, eikä täälläkään vilu tuu. Mutta ei valiteta! Kyllä se taas palelooki, ku talaveen päästään.

Eilen, ennen ku mun ajatukseni sitte lipsahti noihin auringon vaaroihin, mun oli meininki pitää pientä kyselyä, mutta mää teen sen nyt.

Tässä kuun lopussa tuloo kuluneeks vuosi siitä, ku tää meijän blogi, Vuodatus, kaatu ku lakoheinä. Sehän saatiin sitte jotenki tolopilleen jo sillon kesällä, mutta enimmäkseen se tais olla sellasta tekohengitystä, jolla se elossa piettiin. Alakuvuojesta sitte nää Rohean pojat otti ohojat käsiisä ja kaikki piti olla taas paremmin ku hyvin. Tuli ihan semmonen tuntu, että tän parempaa blogia ei maa päällään kanna, ja kaikkiin kysymyksiin vastataan jo ennen ku niitä on kunnolla ennättäny kysyäkään.

Eihän se sitte kumminkaan ihan niin silikosesti menny, ku luvattiin. Jatkuvasti joku kohta takkuaa, kysymyksiin ei enää saa minkäänlaisia vastauksia, vaikka ihan oikeaoppisesti semmosia palautelomakkeella esittääki ja se ”kehittämistyö”, jota ne sillon niin kovasti mainosti, on tainnu unohtua tykkänään tai kaatua omaan mahottomuuteesa.

Mulla ei suurempaa haittaa noista takkuamisista oo ollu, ku mää en niitä kuvia tänne laittele. Ei nää  mun asiat niin kiireellisiä oo, ettenkö mää ennättäs ne tänne kirijotella sitte, ku tää sattuu toimimaan. Ja enhän mää nyt ihan koko päivää tässä koneen ääressä kumminkaan päivystä, niin että joku takkukohta on saattanu mennä ohi ihan mun huomaamataki.

Mua ottaa kupoliin se, että suuri osa mun saamista kommenteista hävis ku pieru Saharaan sen yhen myllerryksen yhteyvessä. Hallintasivulla kyllä lukoo, että mun kirijotuksissa olis niin ja niin monta kommenttia, mutta ei niitä niissä kyllä oo. On ne mulla onneks muualla tallessa, jos vaikka joskus pitäs joku asia niistä tarkistaa, tai niille muuton olis käyttöä.

Eniten mua kumminki pännii se, ettei ne saa noita tilastoja kuntoon. Kohta vuoteen ei oo tienny, palijoko lukijoita käy ja mistä päin ne on. Se käy kyllä mahottomasti mun muutenki heikon itsetunnon päälle, niin ku joku hoksaski tässä taannoin.

Ohan mulla pariki laskuria sivulla sitä olematonta itsetuntoa kohottamassa, mutta ei niihin oo luottamista. Musta tuntuu, että ne näyttää vähä mitä sattuu. Kai ne pääpiirteissään pitää paikkasa ja näyttää suuntia, mutta esimerkiks kaikki Ameriikasta käyvät lukijat merkkaantuu mun käsityksen mukaan aina uusina lukijoina. Emmää usko, että mää Amerikoissa niin suosittu blogisti oon, että viistoistaki uutta lukijaa yhtenä päivänä sieltä muka kävis mun jorinoitani lukemassa.

Saman mää oon huomannu, ku joskus ulukomailla ollessani käväsen omassa blogissani. Vaikka kävisin aina samalta koneelta, niin joka kerta mää oon muka uus lukija. Niin että jos vaikka Intiassa käyvessäni kävisin kymmenen kertaa täällä kurkistelemassa, niin tilastot näyttäs, että Intiasta on kymmenen uutta kävijää. Joopa joo, sanon minä!

Tuolla ihan alussa mää uhkasin pitää pientä kalluppia. Vastaaminen on tietenki vapaaehtosta eikä vastauksia käytetä muuhun, kun mun tietoni lisäämiseen ja uteliaisuuteni tyyvyttämiseen. Vastataki voi vaikka mun sähköpostiosotteeseen ja ihan anonyymina, jos ei halua kommenttiaan tähän jättää muijen nähtäväks. Erikoisesti mua kiinnostaa nuo Ameriikan kävijät, niin että olisin kyllä tosi ilonen, jos sieltä tulis jotain osviittaa noihin lukuihin, mutta kaikki muutki halukkaat saa vastata, jos huvittaa.

Tässä nää mun kysymykset ny olis:

 

  1. Mistä maasta sää oot?
  2. Käykkö sää täällä mun blogissa säännöllisesti?
  3. Jos käyt, niin minkä takia?
  4. Mistä sää sait tievon tästä mun blogista?
  5. Minkälaiset jorinat sua kiinnostaa eniten?
  6. Mitä sää tykkäät tästä mun uuvesta kirijotustyylistä?
  7. Mistä asioista sää et tykkää mun blogissa?
  8. Onko sulla jotaki muuta vielä mielen päällä? Kerro!

 

Niin ku mää sanon, niin olisin tosi ilonen, jos muutama ees vastais. Mutta jos ei ketään kiinnosta, niin ei sekään mua maalta merelle vie. Mää kirijottelen näitä juttujani vastasuuvessaki enkä välitä, vaikkei joku tai jotku niistä tykkäiskään. Mukavaa tietysti on seki, jos joku tykkää!

Tässä vielä se s-postiosote, johon voit maholliset vastaukses laitella:

[email protected]

 

Kiitos vaan jo etukäteen niille, jotka vaivautuu vastaamaan!