Nyt on tyttö saatu muutettua taas kerran uuteen osotteeseen. Perijantaina iltapäivällä lähettiin toiseen paikkaan, josta suurin osa romuista otettas mukaan. Sitä ennen oli täällä koottu kasaan kaikki, mitä tyttö ny arveli ens hätään tarvihtevasa. Oli sitä roinaa täälläki, vaikka ei ny niin mahottomasti.

Mulle tuli tänne kämppään vähä lisää tilaa, ku jokunen huonekalu, tytön romppeita, lähti sen mukaan. Jotain muutaki se vielä ottaa. Oon kovasti kaupitellu tätä työpöytää, jonka päällä mun läppäri on. Tää on alun perin tytön. Aikonaan hommattu sen huoneeseen, ku siellä tehtiin remonttia. Muistan, ku tytön kans haittiin se Ikeasta. Tämä on semmonen kolomionmuotonen ja mahtuu pieneen nurkkaan mukavasti.

Tyttö sano heti alakuusa, että tätä hän ei ota mukaasa. Teköö kirijotushommasa kuulemma ruokapöyvän päällä. Nyt sen päätä on saanu kääntymään niin palijo, että taitaa se sitteki tämän ottaa. Huone, johon se muutti, on iso, niin että kyllä sinne yks työpöytä mahtuu. Ja hyvä se on, ku saa kaikki työhön liittyvät kamppeet samaan paikkaa niin ku läppärin ja tulostimen. Ei tartte aina ruveta ruokapöytää ensimmäiseks tyhyjentämään, ku syömään alakaa.

Sitte mää tietenki oon iliman työpöytää, ku tyttö tämän vie. Mutta oon muutenki aatellu siirtää nämä kirijotushommat pois täältä makuuhuoneesta. Täällä on aika ahasta. Mulla on olokkarissa iso, käyttämättömänä seisova pöytä. Siihen sipasen läppärin ja sen ääressä kirijottelen. Niin mää tein sillonki, kun tätä nykystä pöytää ei vielä ollu. Makuuhuoneen pyhitän muille hommille.

Tulostinki multa lähti. Se oli tytön, ja se tarvii sitä. Mun pitää lähteä tulostinkauppaan. Ei mulla ny niin hirmusesti oo tulostettavaa, mutta aina kumminki jotain. Työtuoli jäi, mutta sen oon aatellu vaihtaa satulatuoliin. Tämä nykynen tuoli on nimittäin niin iso rohojo eikä erkonomisesti varmaan mitenkään kovin kaksinen. Annan tämän jolleki, jolla on vielä huonompi työtuoli.

Eilen illalla sain jo niin palijo äntiin, että tilasin itelleni satulatuolin. Mulla on semmonen töissä käytössä ja oon kovasti tyytyväinen siihen. Se on näppärä, mahtuu pieneen tilaan ja liikkuu ketterästi. Tytölleki lupasin ostaa semmosen, mutta se haluaa ensin testata mun tuolini. Ja se ei halua kuulemma mustaa väriä. Muuta ei ny tällä hetkellä kumminkaan oo saatavilla, niin että pitää kai ootella. Saan tuolin varmaan jo tällä viikolla. Sitte alakaa lyyti kirijottaa, jos se tuolista kiinni on!