Koitti äitienpäivä. Oli mukavaa saada Sinulta onnittelut, vaikka en äitisi olekaan. Olin odottavalla kannalla. Sitten aloit viesteissäsi kysellä seuraavan viikonloppuni ohjelmaa. Oli tulossa helatorstai ja sen jälkeinen pitkä viikonloppu. Minulla ei ollut menoja tiedossa kuin helatorstaiksi ja sunnuntai-illaksi. Niin sitten kysyit, halusinko viettää pitkän viikonlopun Sinun seurassasi. Miksen olisi halunnut? Olivathan tähänastiset tapaamisetkin sujuneet erinomaisesti. Sanoit, että voisit yrittää sopia perjantaiksi mahdollisimman vähän töitä tai jopa jättää työt väliin kokonaan, koska minullakin oli perjantai vapaa.
 
Torstaina illansuussa ajelin sitten luoksesi. Kevään ensimmäinen lämpöaalto oli rantautunut Suomeen, ja koko luonto siirtyi hetkessä keväästä kesään. Hento vihreys peitti metsät, ja kaikki oli niin sydäntä pakahduttavan kaunista, että melkein teki mieli itkeä silkasta ilosta.
 
Kun pääsin perille, kerroit taas odottaneesi minua kovasti. Kyllä sen huomasinkin, ja olinhan minäkin odottanut tapaamistamme ja Sinun näkemistäsi. Taas saunoimme, ja kesän ensimmäinen ukkonenkin jyrähteli ja salamoi kesäiseen iltaan ja yöhön. Kun ukkonen oli ohi, alkoi pimenevällä taivaalla välkkyä elosalamoita. Olin aina kuvitellut, että elosalamat kuuluvat syksyyn, mutta nyt niitä näkyi taivaan täydeltä jo toukokuussa. Se oli jotenkin kiehtovaa ja taianomaista. Ihastelimme niitä pitkin iltaa, sillä ne eivät tuntuneet ollenkaan loppuvan.
 
Yö kului toistemme sylissä leväten, emmekä aamullakaan olisi millään malttaneet nousta ylös, vaikka kesäinen lämmin päivä siihen vähän olisi houkutellutkin. Mutta kauppaan oli lähdettävä, sillä vapun ruokapaljoudesta viisastuneena olimme päättäneet hankkia ruokatarpeet yhdessä ja harkiten.
 
Kauppareissulla veit minut rantakahvilaan kahville. Kaikki oli kiireetöntä, levollista, leppoisaa ja mukavaa.
 
Kun palasimme kaupasta, soitti tyttäresi yllättäen ja ilmoitti tulevansa käymään. Niin kuin sitten tulikin. Hän oli menossa ystävänsä syntymäpäiville ja poikkesi samalla luonasi. Minun ja tyttäresi tapaaminen sujui kivuttomasti. Minä laittelin ruokaa, ja Sinä touhusit jotain tyttäresi kanssa. Sitten söimme kaikki yhdessä.
 
Jälkeenpäin kerroit, että olit tavattomasti jännittänyt sitä, miten tyttäresi suhtautuu siihen, että Sinulla on naisvieras. Olit yllättynyt, että kaikki meni niin hyvin. Minä en mitenkään yrittänyt tehdä ylenpalttista tuttavuutta tyttäresi kanssa, vaan olin sitä mieltä, että hiljaa hyvä tulee.
 
Lauantaiaamuna lähdimme taas tutkailemaan suunnistusmaastoja. Ilma oli suorastaan kuuma. Tällä kertaa ajoimme torikahvilan kautta ja nautimme herkulliset munkkikahvit. Metsässä oli taas mukava samoilla. Nyt emme vieneet rasteja. Sinä ainoastaan tsekkasit maastoa tulevia kisoja varten. Olisit taas ratamestarina, ja karttojen oli vastattava olosuhteita. Siksi olimme nyt metsässä.
 
Iltapäivällä veimme vielä tyttäresi uimahalliin, ja samalla poikkesimme vanhaan satamaan, josta oli rakennettu ulkoilualue. Vaikka metsässä oli tuntunut kuumalta ja hiostavalta, kävi mereltä vielä vilpoinen tuuli, niin että kovin kauaa emme siellä viipyneet. Minusta oli kuitenkin mukavaa, että tämän tästä ehdotit käyntiä jossakin uudessa paikassa ja samalla esittelit minulle kotikaupunkiasi. Minua kiinnosti kaikki uusi ja sanoinkin sen Sinulle.
 
Viikonloppu tuntui kuluvan liian nopeasti. Sunnuntaina puolilta päivin oli minun lähdettävä, sillä kuoroharrastukseni kutsui. Alustavasti sovimme, että näkisimme taas kahden viikon kuluttua.