Minä olin kuitenkin päättänyt lähteä tuota miestä tapaamaan, maksoi, mitä maksoi. Eihän minulle edes tullut mieleen, että mitään ikävää voisi sattua. Mies oli vaikuttanut mukavalta ja tasapainoiselta, ei miltään seksihullulta psykopaatilta. Se puoli minusta, joka olisi varoitellut muita tälläisten tapaamisten vaaroista, uinui Ruususen unta eikä välittänyt vähääkään, mitä rohkea ja uskalias puoleni puuhasi.

Tämä rohkea puoleni ihmetteli sitä, mitä pahaa sormi pystyssä varoittelijat oikein näkivät siinä, että mies halusi seksiä. Totta puhuen asia käväisi minunkin mielessäni. Viime aikoina minulla oli ollut jokseenkin epäonnisia suhteita myös sillä saralla. Kaipasin jo itsekin kunnon eroottista latausta. Jos tämän miehen viesteihin ja niissä oleviin vihjailuihin oli vähääkään luottaminen, toiveeni toteutuisi tällä saunareissulla kenties yli odotusten. Mutta kaikki aikanaan, toppuuttelin jo hurjasti kiirehtivää mielikuvitustani. Saattoihan olla, ettemme miellyttäisi toisiamme lainkaan. Silloin reissu olisi pelkkä saunareissu, ei enempää.

Jos erotiikka ja seksi tarjoiltaisiin kynttilöiden kera romanttisissa tunnelmissa, olisi se vielä parempaa. Siitä ammentaisi taas energiaa ja voimaa niihin yksinäisiin iltoihin, jolloin kukaan ei soittanut, ei lähetellyt sähköpostia, ei tuntunut lainkaan muistavan koko olemassa oloani. Ilman kynttilöitäkin se olisi ihanaa sopivan miehen kanssa. Sillä enää en aikonut tuntea huonoa omaatuntoa tai syyllisyyttä siitä, mikä olin. Olin tällainen ja aioin nauttia elämästä viimeiseen hengenvetooni asti, vaikka muut sanoisivat mitä.

Ei minun ketään loukata tarvinnut ja hyväksikäyttäjä en ollut ollut koskaan. Mutta elämistä minulta ei enää kukaan kieltäisi milloin uskonnon, milloin moraalin, milloin taas säädyllisyyden viittaan kiedottuna. Kukaan ei enää tulisi sanomaan minulle, miten naisen kuuluisi elää, mikä oli sallittua, mikä taas kiellettyä.

Tällaisia tuumiskelin valmistautuessani matkaan. Vähän minua jännitti, sillä kokemuksestani huolimatta olen kuitenkin melko ohutnahkainen. Utelias ja elämälle avoin kyllä olen ja sellaisena haluan pysyäkin. Rohkeuteni on saanut minut käymään jo monen monet treffit. Osaan melko nopeasti uuden miehen tavatessani sanoa, voiko suhteesta koskaan tulla mitään. Yritän myös ottaa opikseni tilanteista, jotta en kovin monta kertaa löisi päätäni samaan mäntyyn. Joskus se onnistuu, toisinaan ei.