Viikonloppu sujui leppoisasti ja kiirehtimättä. Aina kun siltä tuntui, ja sanottava on, että useasti tuntui, olimme lähekkäin ja sylikkäin. Vaikka olimme tavanneet jo useita kertoja, ei kiihko ja huuma päästänyt meitä otteestaan, vaan halu ja intohimo tuntuivat koko ajan ja jatkuvasti vain lisääntyvän. ”Ruokahalu kasvaa syödessä” -sanonta näkyi pitävän paikkansa tässäkin asiassa.

Jo lauantaina kysyin, sopisiko Sinulle, että lähtisin taas vasta maanantaiaamuna. Ei Sinulla taaskaan ollut mitään sitä vastaan, ja niinpä saatoimme viettää vielä sunnuntai-illankin ja seuraavan yön yhdessä. Laitoimme ruokaa, saunoimme ja nautimme toisistamme ja kiireettömästä sunnuntai-illasta. Oli ihanaa nukkua vieressäsi vielä yksi yö ennen eroa.

Autoni kitkarenkaat olivat vielä vaihtamatta. Nyt ilmoitit, että tulisit vaihtamaan ne keskiviikkona. Se sopi toki minulle. Näin hyvää palvelua otin kyllä mielelläni vastaan. Tulisit töistä suoraan, ja minä ehdotin, että halutessasi voisit jäädä yöksi. Asia jätettiin sillä erää harkintaan.

Maanantaiaamu koitti, ylös oli noustava ja tien päälle jouduttava. Sinä nousit valmistamaan aamupalaa, vaikka miten ihanaa olisi vielä ollut jäädä lämpimään vuoteeseen toisistamme monin tavoin nauttimaan. Ero ei kuitenkaan tuntunut ahdistavalta, kun tiesi, että muutaman päivän kuluttua taas nähtäisiin.

Seuraavalla viikolla kirjoittelin blogiani. Eräänä päivänä kirjoitit minulle ja ihmettelit taas, miten tarkasti osaan yhdessä kokemamme tunnelmatkin kuvata. Vastasin Sinulle, että aina olin toivonut itselleni piirtämisen ja maalaamisen lahjaa. Niitä minulle ei kuitenkaan ollut annettu, enkä yrityksistäni huolimatta ja harjoittelemallakaan ollut sellaisia koskaan kyennyt itse hankkimaan.  

Mutta kirjoittamisen lahjan olin saanut. Käytin sitä siveltimen tapaan ja maalailin ja kuvitin tunnelmia ja tapahtumia sanojen ja kielen välityksellä. Ja kun sellainen lahja minulla kerran oli, en totisesti pistänyt sitä vakan alle, vaan käytin sitä itseni ja ehkäpä muittenkin iloksi. Ja joskus vaikutti siltä, että myös muutamien mieliharmiksi.