Mulla meni tuossa teltankorijausselostuksessa niin kauan aikaa, etten ollenkaan kerenny muita kuulumisia tänne kirijottamaan, jos se ny ketään ees kiinnostaa. Mutta ku tää on mulle itelle vähä niin ku tämmönen kesäpäiväkirja, niin pitää mun ne muutki asiat tänne laittaa, etten unoha niitä tykkänään.

Niin, V tuli taas illalla mun kans telttaan, kummää vähä houkuttelin sitä. Ensin mää otin sen viereeni patjalle, ku aattelin, että sille ressukalle tuloo kylymä siinä matolla. Mutta siinä oli aika ahasta vissiin molemmilla, ku V:llä on tapana nukkua kylellään tassut tikkusuorina sivulle päin. Se sattu nyt olemaan sillä kylellä, että tassut oli patjalla elikkä minuun päin.

Aikamma siinä pyörittiin kyleltä toiselle, tai mää pyörin, V makas ihan hilijaa paikallaan. Jossain vaiheessa mää huomasin, että se oli menny taas matolle maata ja siinä se sitte nukku lopun yötä. Aamulla kuulu niijen tarrojen rapistelua. V oli menny ulos, ku se oli heränny ja tuli nyt takasi telttaan. Ei se ny sentään niitä tarroja aukonu, mutta ne rapis siinä, ku se yritti niijen välistä tulla sisälle. Kyllä se sitte lopulta tajus, että isompiki kulukuaukko oli käytettävissä.

Aamulla oli aika pilivistä ja tuulista ja näytti siltä, että vois tulla vaikka saje. Mää aukasin vaan teltan suuaukon, että se vähä tuulettuu, mutta en riipiny tänään kaikkia tavaroita ulos, ettei ne vaan kastu, jos saje tuloo. Mutta ei ny mitään sajetta oo tullu. Tuuloo kovaa ja on tosi lämmin.  Välillä paistaa aurinko, välillä se menöö piliveen. Tämmöstä ilimaa sanottiin meillä päin lehemänhengeks.

Tänään kanarouvat teki vaan kaks munaa. Ne oli isoja ja vähä muhkuraisia pinnaltaan. Toinen oli pikkusen vaaleampi ku toinen. Mää oon käyny pariki kertaa kahtomassa, olisko kolomaski rouva innostunu vielä munimaan, mutta ei siellä oo mitään ollu. Kyllä se nyt vaan täytyy uskoa.

Mää kävin äskön poimimassa mansikoita. Vielä pitäs toinen rivi käuvä kahtomassa, mutta aattelin ensin siivota nuo noukitut. Ja oikeastaan sais tyttö mennä ne noukkimaan, ku tuloo töistä. Emmää tänne ny piiaks oo kumminkaan tullu! Mun toimenkuva on olla mörönsyötti ja kana- ja koiravahti, ja ne hommat mää oon kyllä hoitanu hyvin.

Kasvimaa alakaa kohta muistuttaa viidakkoa. Sateen jäläkeen rikkaruohot on oikeen roihahtaneet kasvamaan. Ei oo poikaystävällä puutetta työstä, ku ulukomaanreissultaan palaa. Oon määki ohimennessäni siitä aina vähä roskia nyhtäny, mutta emmää siitä itelleni huolta ota. Hyvä se on nuorten nähä, että kasvimaanpitoki vaatii aika palijo työtä ja aikaa. Onneks se ryytimaa on katkastun kuusiaijan takana ja sinne pitää ihan erikseen mennä. ”Pois silimistä, pois mielestä” sopii hyvin tähän kohtaan. Mää en turhan usein sinnepäin kurkistele!

Me aateltiin tytön kans mennä tänään kesäteatteriin. Tuossa ihan muutaman saan metrin päässä esittää paikallinen kesäteatteri mukavaa näytelmää. Mää oon melekeen joka kesä käyny täällä kesäteatterissa, niin että kai mää nykki meen, ku oon jo valamiiks ihan nurkalla. Täytyy vaan toivoa, ettei tuu sitä sajetta illaks!