Tänään mää oon koittanu heti aamusta olla ahkera. Nukun yöllä tosi huonosti, vaikka eilen sain puoskarilta monenlaista roppia. Heräsin ties miten monta kertaa, mutta oli niistä ropista vissiin se hyöty, että illalla sain kohtalaisen vaivattomasti unen päästä kiinni, vaikkei se uni sitte kauaa kestänykään.

Jospa ny viimen alakas tulla jotaki oikeaa apua näihin mun vaivoihin. Kahen viikon päästä meen uuvestaan samalle puoskarille. Sillon mulla pitää olla mukana kuvat, jotka kolome vuotta sitte työterveyslääkäri otatti mun selästä. Puoskarin mukaan kolome vuotta vanhat kuvat ei oo vielä liian vanhat tässä tapauksessa, ja rahan säästö on melekonen, ku ei tartte uusia kuvia ottaa.

Mutta tietysti kuvat ottanu instanssi velottaa levykkeestä, johon kuvat poltetaan 21 ekeä. Sillä lailla! Ymmärrän mää sen, että se jotaki maksaa, mutta tuo on musta pikkusen suolanen hinta yhestä rompusta. Pakko se kumminki on maksaa, jos meinaa kuvat itelleen saaha. Jäähän se levy sitte mulle omaks, ja jos niitä rupeaa tulemaan tiuhaan tahtiin, voin vaikka tapetoija makuuhuoneen seinät oman selekärankani röntkenkuvilla! Uni tulis varmaan nopsaan, ku ei kauaa viihtis lahon luurankosa kuvia silimissään katella.

Ja on siitä tietysti seki hyöty, ettei taas tartte ottaa ihteesä uutta säteilyä, ku välttää yhen kuvauksen. Niin että tyytyväinen tässä kai pitää vaan olla kaiken kaikkiaan.

Niin, mää sain tosiaan kolomenlaisia roppia eilen. Kaks viikkoa niitä pitää ny syyvä ja sitte katotaan, onko mitään apua ollu. Se keväällinen puoskarilla käynti oli kyllä ihan hukkaan heitettyä rahaa. Kangasmetässä kävelyt ei palijo oo helepotusta olooni tuonu, varsinkaan, ku en oo kangasmehtien aluskasvillisuutta juurikaan käpälilläni kuluttanu. Olo tuntuu entistä kankeammalta, ku liikkumaan ei pääse kunnolla. Hierojanki se multa sillon kielsi, mutta tänään meen ny pitkästä aikaa koplittavaks. Oikeen ootan, että pääsen hierontapöyvälle rentoutumaan!

Mun hierojalla on tänään syntymäpäivä. Täytyy viijä sille joku pikku lahaja. Suklaalevy vois olla kiva yllätys ja jos vei vaikka teetäki. Katotaan ny, mitä mun varastoista löytyy.