Mies oli hyvä kirjoittaja ja sain hänetkin innostumaan blogikirjoittelusta. Se meni jopa niin pitkälle, että kirjoitimme yhteistä tarinaa, vaikka molemmat tekivätkin sitä omissa blogeissaan. Minulla oli työn alla taas yksi ”Susimetsä” -tarinoistani, ja hiukan mielikuvitusta käyttämällä saimme loppujen lopuksi kehiteltyä varsin vauhdikkaita juttuja, joissa oli osa totta, osa keksittyä. Miehen tarinassa kaikki oli mielikuvitusta, mutta minä sotkin mukaan myös oikeita tapahtumia.

En usko, että juuri kukaan deittipalstan blogien muista kirjoittajista saati postausten lukijoista edes tajusi yhteistyötämme. Meistä se kuitenkin oli hauskaa. Minun tarinani löytyy blogistani ”Amerikan susi” -nimellä. Mies on tainnut omat tarinansa jo lennättää taivaan tuuliin.

Tämän miehen kanssa tutustuin kilpa-ammuntaan. En kylläkään alkanut sitä harrastaa, mutta sainpahan kerran kokeilla, miltä tuntuu pitää pistoolia kädessään ja ampua sillä maalia kohti. Ei ollut minun lajini, totesin tuon yhden kerran kokeiltuani.

Minä vuorostani kuljettelin miestä teatterista toiseen. Milloin olimme molemmat katsomon puolella, milloin taas mies oli katsomassa minun esityksiäni. Ylipäätään mies lähti mielellään mukaani eri paikkoihin, ja se oli minusta mukavaa. En halunnut seurakseni ketään sellaista, jonka maailman täytti pelkästään televisio.

Mutta kun todelliset tunteet puuttuivat, ei suhde tietenkään voinut kestää. Olin edelleen deittisivuston jäsen ja tutkailin enemmän tai vähemmän innokkaasti sivuston tarjontaa. Itse en juurikaan kontakteja ottanut, mutta aina silloin tällöin joku otti yhteyttä minuun päin.

Sellaista tapahtui taas, ja hetken aikaa huomasin tapailevani tätä irokeesimiestä ja vaihtavani viestejä toisen, minulle vielä tuntemattoman miehen kanssa. Uusi tuttavuuskaan ei sydäntäni ainakaan tässä vaiheessa saanut läpättämään lampaansaparon lailla, mutta koska tiesin, että irokeesin kanssa hengailu oli pelkkää ajan kuluttamista, päätin lopettaa sen, ennen kuin tapaisin tämän toisen.

Niin tapahtuikin, mutta irokeesille se oli kova pala, vaikka olimme jo alussa sopineet, että tästä ei muuta tule. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että etukäteissopimukset harvoin pätevät, kun on kyse oikeasta elämästä ja ihmisten tunteista. Silti minusta oli rehellisempää kertoa miehelle, että suhde oli lopussa, kuin alkaa tapailla toista miestä samanaikaisesti. Sillä tavoin vapautin niin itseni kuin toisenkin kaikista sitoumuksista ja annoin toiselle mahdollisuuden alkaa katsella ympärilleen uusin silmin.