Nymmää palasin hierojalta. Olo on vähä tuhurunen, ku puolitoista tiúntia makas siinä pöyvällä mahallaan. Mulla oli koko hieronta, mutta ku mää valitin selekääni ja niskojani, niin etujalat jätettiin kokonaan koplimata ja hieroja keskitty niskan jyrsimiseen. Kyllä se tuntu mukavalta! Sain mää yhen ohojeenki, miten tuota ruotoa vois saaha vähä liikkuvammaks, jos niin palijo sais itestään irti, että vaivautus liikkeitä tekemään.

Jumppakeppi tarvitaan. Mulla ei ikään mitään oikeaoppisia jumppakeppiä oo ollu, vaan harijanvarrella oon selevinny. Nyt mulla ei oo sitäkään, mutta mikä tahansa suora keppi välttää siihen hommaan. Mää aattelin käyttää kävelysauvaa. Niitä on kakski, niin että jos toinen kuumenoo, niin voi ottaa toisen.

Täytyy vaan asettua sellaiseen paikkaan, ettei survo sen piikillä mihinkään, ei ainakaan toisiin ihimisiin tai seiniin. No, ihimisiin survomista mun tuskin tarvihtoo pelätä, aattelin nimittäin tehä sitä hommaa sillon, ku oon yksin. Seiniä ja pöyvillä ja hyllyillä olevia kamoja kannattaa tietysti vähä varoa, ettei saa aikaan enemmän vahinkoa ku hyötyä.

Keppi nostetaan ylös molempien käsien varaan. Käit kannattaa levittää toisistaan, niin liikkeeseen tuloo tehoa. Sitte vaan tehään pientä kiertoliikettä puolelta toiselle keppi yläällä käsien varassa. Mää kävin tekemässä tässä välillä testin. Tämmösiä asioita huomasin.

Kävelysauva sopii siihen hommaan, ku nenä päähän. Se on kevyt kannatella eikä liian pitkäkään. Sitte mää kokeilin muuttaa käsien asentoa. Laskin ne välillä rinnan korkeuvelle ja vieläki vähä alemmaks. Liikkeet tuntu aina eri kohissa selekää sen mukaan, missä kohassa käit oli. Seuraavaks mää kokeilin muuttaa kiertoliikettä. Tein ensin pienellä kierrolla ja sitte suuremmalla. Tehoa tuli totta kai lisää heti, ku kiertoa suurensi. Sitte onneks jo puhelin soi ja mun piti lopettaa. Mutta tehokkaalta tuntu. Nyt vaan kaikki jumppaamaan!

Kummää lähin hierojalle tuossa puolilta päivin, paisto aurinko, mutta muutama vesipiskoki oli ilimassa. Mää varasin piskotikun mukaan kaiken varalta. Vaikka hieroja on ihan tuossa vieressä, ennättää tälläki matkalla jo kastua, jos vettä tuloo kaatamalla. Mää aattelin kumminki mennäsuihkuun vasta kotona. Kotiin mää pääsinkin  kunnialla ja kastumata, mutta äskön tuli taivaalta taas jo vettä ku Esterin takapuolesta! Nyt paistaa taas aurinko. Epävakasta on, mutta olokoon.

Kyllä mua nyt ottaa kupoliin yks juttu. Alakertaan mun alapuolelle on muuttanu uusia asukkaita kahteenki asuntoon. Mä oon jo monta kertaa huomannu, että ne tupakoi ja niijen tupakansavut nousoo tänne mun kämppään. En tiijä, tupakoiko ne parvekkeillaan, mutta käryt nousoo tänne, vaikka mulla ois parvekelasit kiinniki. Näin kesäseen aikaan mää pijän parvekkeen ovea koko ajan auki, ja siitä ne hajut sitte painuu perimmäiseen nurkkaan asti. Tää ei oo kyllä kivaa! Kyllä pitäs parveketupakointi lailla kieltää, on se niin inhottavaa muita ihimisiä kohtaan.

Jaa-a, mutta nyt mun on ruvettava oikeisiin hommiin. Imurointi oottaa. En oo pitkään aikaan imuroinu, ja sen kyllä huomaa. Pölyä leijuu siellä täällä ja villakoira on teheny pentusa mun sängyn alle. Kohta ne saa sieltä lähöt! Imuroinnin jäläkeen mää lähenki viikinlopun viettoon. Mukavaa ja aurinkoista tai sateista viikonloppua vaan kaikille! Nautitaan kesästä!