Jos eilen oli vähä viileä päivä, niin tänään on paistanu senki eestä. No ei se haittaa. Mukavaahan se on, että kesällä on lämmin. Ei lämmin luita riko, oon kuullu sanottavan. Ja ku pitää ovet ja ikkunat visusti kiinni, pysyy sisälämpötila siejettävänä.

Mää oon koko alakuviikon suunnitellu pientä siivousta, ihan semmosta tavaroijen paikolleen laittamista ja imurointia vaan. Hyvin oon onnistunu siihen ryhtymistä kumminki välttelemään, kunnes ny iltapäivällä päätin, että pakko se on alottaa. Ja ku alotin, ei siinä kauaa ees nokka tohissu, ku hommat oli tehty.

Mulle on vanhemmiten tuo alottaminen tullu tosi vaikeaks. Ja kaiken tekeminen kestää ihan mahottoman kauan. Ei puhettakaan siitä, että tekis monta hommaa samana päivänä, niin ku nuorena oli tapa. Mutta mää oon armahtanu ihteäni. Ei se oo keneltäkään pois, vaikken mää kaiken aikaa ookaan imurin letkussa kiinni. Tai jos ikkunat jää jonakin kesänä pesemätä. Sitte ku ei enää nää läpi, voi alakaa suunnitella niijen pesua.

Joskus mää oon tuumannu, että miksei sitä vois ottaa vaikka siivoojan tekemään ne työt. Tulis ainaki tehtyä, ja koti ois aina kohtalaisessa kunnossa. Eihän sen tarttis käyvä ku kerran kuussa vaikka tai joka kolomas viikko. Vielä en oo saanu niin palijo itestäni irti, että olisin ostanu siivouspalaveluja. Ja onhan siinä seki, että siivoaminen on hyvää hyötyliikuntaa. Viime aikoina oon vaan ollu niin rampa, että ois ollu ihan kiva, ku joku ois siivonnu huushollin mun puolestani.

Mää meen taas illalla kulttuuririentoihin. Hyvin oon vielä pysyny päätöksessäni tehä joka päivä jotain uutta ja erilaista. Ehkei ne ny aina oo ollu ihan uutta mulle, mutta kumminki vaatineet kotoa pois lähtemistä. Pysyy virkeänä ja tuntoo, ettei loma mee hukkaan, ku jossaki käväsöö.

Illalla vois ostaa vaikka jäätelön kioskilta, jos kioski sattuu olemaan auki. Mulla on vähä semmosia kokemuksia, että kioskinpitäjät sulukoo kioskisa justiin sillon, ku asiakkaita olis. Mutta katotaan ny, miten käy.

Huomenna taas kerron, miten ilta meni. Luulen, että ihan hyvin menöö. Ilima on ainaki ku morsian.