Mulla oli tuuria auton kans. Yks vanhempi ukko ootteli ennen mua pikahuoltoon pääsyä. Siellä on semmonen tapa, että ottavat kaikkien oottelijoien harmit ja huolet ensin paperille ja vasta sitte aletaan koslia syynätä. Mun jäläkeenkään ei ilimestyny ketään, niin että luvattiin jotain tietoa jo ennen yheksää. Mää lupasin jäähä oottelemaan.

Oikeen mukava ja kohtelias nuorimies arveli viaks sitä, että lasin kytkin ois menny sököks, tai jotku lasia liikuttavat vaijerit poikki. Sen näkis kohta. Homma pystyttäs tekemään paikan päällä heti, jos vaan olis varaosia. Hinnaks tulis jotain kahensaan euron kieppeillä. Kuhan se kahtos sen ja tarkistas varaosatilanteen, niin sitte mää saisin tietoa. Mää siirryn toiselle puolelle oottelutilaan aikaani kuluttamaan. Onneks olin varannu kirijan mukaan, että oli jotaki tekemistä, ku ensin olin selannu sanomalehet läpi.

Lupaamaasa aikaan poika tuliki tietojesa kans. Oikeassa oli ollu arveluissaan. Vaijerit siellä oli vinksin vonksin, ja kytkin rikki. Varaosaa ei ollu, se pitäs tilata. Sen sais perijantaina. Mulle se passas hyvin, enhän mää muualtakaan parempaa apua ois saanu siihen hätään. Vielä se mukava poika lupas kammeta ikkunan ylös ja teipata sen kiinni, niin että mää voisin hyvin ajaa huristella koslallani korjaukseen asti. Aina vaan paremmalta kuulosti, ja niin sovittiin, että mää vien auton korijaamolle perijantaina iltapäivällä. Jokusen tovin oli ikkunaki teipattu, ja niin mää sain lähteä kotiin.

Mulla on ny ollu enempi ja vähempi harmia tuon auton kans. Keväällä siitä lakkas keskuslukitus toimimasta. Eihän siinä mitään, ohan siinä olemassa tavallinenki avain. Kaikki lukot oli vaan niin hapettuneet ja täynnä töhönää, ettei toivoakaan, että ne mihinkään päin ois avaimella kääntyneet. Seki homma kyllä tuli kuntoon, ku kaukosäätimeen vaihettiin joku osa.

Ja kaikkihan alakaa yleensä toimia, jos vaan on euroja näytellä ja käytellä. Eihän se mistää muusta kiinni oo. Korijaukset on ny kumminki tulleet vielä halavemmiks ku uuven tai käytetyn auton osto, niin että enköhän mää vielä tuolla koslalla huristele niin kauan ku se liikkuu. Se on kumminki tukeva ja kulukeva auto. Mää en millään koirankopilla haluais ajella.