Nymmää oon saanu hinattua illan jo tänne asti enkä vieläkään oo pakannu muuta ku ne ropit ja resetit. Hoh-hoijaa, tulookohan kiire? Sen verran sentään oon saanu aikaan, että hain äskön varastosta kaks matkalaukkua. En tietenkään meinaa ottaa molempia mukaan, vaan teen vertailevaa tutkimusta, kumpi kannattas ottaa. Molemmissa on pyörät, niin että sen puoleen kumpiki passais. Toinen on kova ja vähä tilavampi, mutta mää luulen kyllä, että mun romppeet mahtuu pienempääki laukkuun. Ja ku mennään linijapiilillä, niin pehemeä laukku on ihan hyvä. Taijan ottaa sen.

Oikeestaan mää en voi vielä ees kunnolla pakata, ku osa rievuista on märkiä. Niin että mikäs kiirus tässä on. Pitkä, valosa kesäyö eessä eikä muuta hommaa, ku pakata matkaa varte. Ei oo ees ketään, jota kiusais vällyjen alla yösyvännä. En usko, että ketään kiinnostaa lukea näitä mun jorinoitakaan enää yhtään enempää. Mutta tää onki mulle semmosta sijaistoimintaa, ku en viiti tehä sitä, mitä pitäs.

Kyllä mää taas laitan käit kyynärpäitä myöte ristiin, ku aamutuimaan istun linijapiilissä, ja piilin ovet laitetaan kiinni. Sitte ei enää parane miettiä, tuliko kaikki tarpeellinen ja tarpeeton mukaan, vai vieläkö ois pitäny ottaa ne viijennet pässinpökkimät mukaan kaiken varalta. Ku ny muistas ottaa passin, rahat ja kännykän, niin niillä seleviäis jo aika pitkälle. Niin, ja sen roppisäkin!

Ei vaan, nyt päästän teijätki rauhaan ja alan pakata, tai sitte en!