Ei kertonut uusi blogimerkintä sen enempää vuokraisännästä kuin -emännästäkään. Muistaakseni aiheena oli Gaussin-käyrä, sitä kun saattoi soveltaa oikeastaan jokaiselle elämän alalle. Miten se sitten sopi deittipalstan aiheeksi, saattaa nyt joku kysyä. Mielestäni aivan yhtä hyvin kuin se, että joku omassa postauksessaan kertoi pesseensä mattoja tai tehneensä kaalilaatikkoa. Ainakin se antoi vaikutelman, että kirjoittajan päässä sentään liikahteli jotakin silloin tällöin,. eikä kaikki ollut vain yhtä ja samaa harmaata arkimössöä.

Hyvin ja sujuvasanaisesti mies kirjoitti, ja minä olin oikein tyytyväinen, että olin kuin olinkin saanut houkuteltua hänet kirjoituspuuhiin. Mies päivittikin blogiaan sitten varsin ahkerasti ja joutui vielä jatkamaan vain kuukaudeksi aiottua jäsenyysaikaansa, kun blogikirjoittelu niin kovasti häntä koukutti.

Marraskuun päivät kuluivat verkalleen. Sää oli koko syksyn harmaa ja sateinen. Aamulla töihin lähtiessäni oli pimeää ja iltapäivällä sieltä palatessani oli yhtä pimeää. Kaikki oli ankeaa ja harmaata, ei vähioten oma mielialani. Tuohon ankeuteen toivat vähän piristystä miehen pitkät puhelut. Miehellä oli tapana soittaa joka päivä, joskus useammankin kerran päivässä. Ilmeisesti hänellä oli liittymä, jolla sai soittaa edullisesti suuren määrän puheluita. Tekstiviestejä mies laittoi laittoi hyvin harvoin. Hän ei ollut sen tyylin ihmisiä.

En enää muista, mistä kaikesta juttelimme, mutta kerran, kun taas olin tavallista apeammalla mielellä, aloin itkeä kesken puhelun. Se puhelu tietysti loppui melko lyhyeen, sillä ei minusta sillä kertaa ollut pitkiin jorinoihin. Puhelun päätyttyä tuli mieheltä tekstiviesti, yksi harvoista, jossa tämä sanoi, ettei enää aikonut minulle soittaa, koska hänen soittonsa aiheuttivat minulle noin pahan mielen.

Eivät miehen puhelut minulle pahaa mieltä aiheuttaneet, sen nyt olisi pitänyt olla sanomattakin selvää. Elämäni nyt vain oli tällä kertaa niin sekavaa ja yksinäistä, ettei paljoa tarvittu, kun jo vesi herahti silmiini. Mutta jos mies halusi lopettaa yhteydenpidon, jonka muuten oli itse aloittanutkin, niin eipä minulla siihen paljon sanottavaa ollut. Päätös olisi miehen. Minä en voisi enkä haluaisikaan miehen valintoja ohjailla tai niihin vaikuttaa.

Noin viestittelin miehelle vastaukseksi, ja aika apeisiin tunnelmiin yhteydenpito loppui. Mutta päättyikö tämä lupaavasti alkanut tuttavuus tosiaankin näin tylysti? Siltä näytti ainakin sillä hetkellä.