Ei ollut pituudella pilattu miehen profiilitekstikään. Kun sitä siinä tavailin, satuin hiirellä vahingossa klikkaamaan kohtaa, jossa pyydettiin liittämään profiilikuva. En koskaan pyydellyt keneltäkään kuvia nähdäkseni, joten tuo klikkaus oli silkka vahinko. Minua harmitti kovin, että sellainen vahinko oli päässyt käymään, En halunnut antaa itsestäni sitä vaikutelmaa, että kiinnostuisin miehestä, mikäli hänen valokuvansa sattuisi minua miellyttämään.

Eihän siinä muu auttanut, kuin lähettää perään viesti, että erehdys mikä erehdys. Vahinko oli tämä pyyntö, ja anteeksipyynnön olin nyt miehelle velkaa, kun olin mennyt hänen rauhaansa tuolla tavoin häiritsemään. Taisinpa vielä hyvin pontevasti vakuutella, etten missään tapauksessa halunnut miehen kuvaa nähdäkseni.

Vaikka jos tarkemmin ajatteli, ei miehen lyhyessä profiilitekstissäkään mitään vikaa ollut. Mutta enhän minä nyt voinut ryhtyä pyytelemään miehiltä kuvia ensimmäisessä viestissä, koska itse aina näin punaista, jos joku laittoi minulle pelkän avainpyynnön kuva-albumiini. En koskaan antanut avainta, ellei mukana seurannut jotain viestintynkää. Totta mooses minun oli tässäkin asiassa elettävä opetusteni mukaan.

Tällä kertaa vahinko kääntyi kuitenkin hyödyn puolelle. Tai silloin se ainakin tuntui sellaiselta. Kunhan tarina etenee, voi asiasta olla montaakin mieltä. Ei mennyt kauaa, kun mies jo lähetti vastauksen. Ihan tarkkaan en muista, mitä viestissä luki, mutta sellaista siinä ainakin oli mainittu, että anteeksipyyntö oli poikkeuksellista. Yleensä eivät naisenpuolet sellaiseen vaivautuneet.

Minä tietenkin riensin oitis puolustamaan omaa sukupuoltani ja kirjoitin, että sama tauti tuntui vaivaavan miehiä. Kuvia pyydeltiin ensimmäiseksi ennen ainoaakaan tervehdystä tai viestiä. Jos niitä sattui hyvässä uskossa lähettämään, mutta ei ollut varustettu Miss Maailman ulkomuodolla, ei kuvien pyytelijästä sen erän perästä kuulunut enää halaistua sanaa.

Jotain muutakin pientä sanailua siinä puolitosissaan kävimme. Lopulta vähän vihjailevasti tokaisin, että viestin lähettäminen oli ainoa keinoni ottaa mieheen yhteyttä. Enhän ollut vielä saanut hänen puhelinnumeroaan. Siihen mies vastasi, että vahinkohan koko yhteydenotto oli ollut. Ainakin kovasti olin niin vakuuttanut. Mutta tässä oli nyt numero. Minun oli parasta olla luotettava, muussa tapauksessa mies ei tunnustaisi numeroa omakseen.